top of page

סגולות לשמירה גשמית ורוחנית                                                     

א.אמירת פרשת פיטום הקטורת

פיטום הקטורת הינו מקבץ של הלכות שמקורם בתלמוד הממחיש את האופן שבו היתה מתבצעת הקטרת הקטורת בבית במקדש שלה משמעות רוחנית גבוהה וסגולות רבות .מאחר  ואין לנו בית מקדש אנו כביכול מקימים את הקטרת הקטורת על ידי אמירת ההלכות במהלך התפילה ככתוב "ונשלמה פרים שפתינו"(הושע יד,ג).
פיטום הקטורת נאמרת  3 פעמים ביום :שתי פעמים בשחרית  ופעם אחת במנחה.   מובא ספר " סגולות ישראל" (מערכת ק,אות כו) :מסגולות הקטורת:א.מבטלת מגפה וחולאים רעים ב.ינצל משעבוד מלכויות ג.הברכה מצויה במעשה ידיו ד.ינצל מדינה של גהנום ה.מבטלת הקליפות והחיצונים וסטרא אחרא ו.מבטל הכישופים  ז.מבטלת הרהורים רעים ח. נוחל שני עולמות ,עולם הזה ועולם הבא ט.מסלק הדינים מעליו י.ימצא חן וחסד בעיני כל רואיו יא.מסוגלת לעושר.  

ב.סגולת "אין עוד מלבדו",חומת הגנה וירטואלית

הסגולה מתבטאת על ידי ריכוז מחשבתי מעמיק במשמעות הפסוק :אין עוד  מלבדו"- זוהי סגולתו המפורסמת שלי רבי חיים מוואלוזין,תלמידו הבולט ביותר של  הגאון מווילנה ומייסדה של ישיבת עץ חיים, המוכרת כישיבת וואלוזין "אם הישיבות", ורב העיירה וואלוזין .בספרו "נפש החיים" מובאת הסגולה לשמירה מכל דבר רע וזו לשונו:" ובאמת הוא עניין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינים ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו, ולא יעשו בו רושם כלל, כשהאדם מקבל בליבו לאמר: הלא ה' הוא האלוקים האמיתי, ואין עוד מלבדו יתברך שום כוח בעולם וכל העולמות כלל, והכל מלא רק אחדותו הפשוט יתברך שמו, ומבטל בליבו ביטול גמור, ואינו משגיח כלל על שום כוח ורצון בעולם, ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ברוך הוא - כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם, שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל".

-ג.עסק התורה הקדושה-מערכת ההגנה הכי חזקה בעולם
 
מובא בתלמוד(סוטה,כא,א): דרש רבי מנחם בר יוסי (משלי ו,כג)כי נר מצוה ותורה אור תלה הכתוב את המצוה בנר ואת התורה באור, את המצוה בנר לומר לך מה נר אינה מגינה אלא לפי שעה אף מצוה אינה מגינה אלא לפי שעה ואת התורה באור, לומר לך מה אור מגין לעולם אף תורה מגינה לעולם ואומר (משלי ו ,כב) בהתהלכך תנחה אותך וגו' בהתהלכך תנחה אותך זה העולם הזה בשכבך תשמור עליך זו מיתה ,והקיצות היא תשיחך לעתיד לבא. אמר רב יוסף מצוה בעידנא דעסיק בה מגנא ומצלא בעידנא דלא עסיק בה אגוני מגנא אצולי לא מצלא תורה בין בעידנא דעסיק בה ובין בעידנא דלא עסיק בה מגנא ומצלא.(תרגום:אמר רב יוסף:מצוה בזמן שעוסק בה מגינה ומצילה ,אבל בזמן שאינו עוסק בה מגינה ואינה מצילה.תורה בין בזמן שעוסק בה בין בזמן שאינו עוסק בה מגינה ומצילה).

ד.ביקור חולים-מידה כנגד מידה:אתה שומר מלמטה;שומרים עליך מלמעלה

מובא בתלמוד (נדרים מ,א): אמר רב ,כל המבקר את החולה ניצול מדינה של גיהנם שנאמר)תהילים מא ,ב)אשרי משכיל אל דל ביום רעה ימלטהו ,אין דל אלא חולה שנאמר (ישעיהו לח,יב) מדלה יבצעני. מה שכרו בעולם הזה (תהילים מא ,ג) ה' ישמרהו ויחייהו ויאושר בארץ, ואל תתנהו בנפש אויביו ,ה' ישמרהו -מיצר הרע ויחייהו- מן היסורין ,ויאושר בארץ- שיהו הכל מתכבדין בו .ואל תתנהו בנפש אויביו -שיזדמנו לו ריעים כנעמן שריפו את צרעתו ואל יזדמנו לו ריעים כרחבעם שחילקו את מלכותו.

bottom of page